Zwycięskie teamy, które pojadą do Cannes poznamy na Gali KTR 14 maja 2015 w Teatrze Polskim.
Konkurs Young Creatives to całoroczny Program oparty na współpracy z Festiwalem Cannes Lions i Festiwalem Eurobest, którego SKM SAR jest jedynym przedstawicielem w Polsce. Skierowany jest do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej, którzy nie ukończyli 29 lat (agencje) i 31 lat (w przypadku marketerów).
Program Young Creatives ma dwie edycje – wiosenną, której nagrodą jest wyjazd na Festiwal Cannes Lions oraz jesienną, której nagrodą jest wyjazd na Festiwal Eurobest. Program ten stał się platformą wymiany doświadczeń oraz prezentacji młodych talentów z branży reklamowej i okołoreklamowej, w Polsce i na świecie. Rokrocznie, we wszystkich wydarzeniach Young Creatives, bierze udział w Polsce ponad 1000 osób – powiedziała Anka Zimecka, Szef Biura Konkursowego w SKM SAR.
Konkursy Young Creatives dają młodym możliwość samodzielnej pracy nad briefem, napisanym przez Klienta. Prace oceniają eksperci z branży komunikacyjnej: dyrektorzy kreatywni, reżyserzy, designerzy, fotografowie, ale też stratedzy, mediowcy i marketerzy. Jest to okazja do pokazania swoich umiejętności kreatywnych, zarówno środowisku reklamowemu jak i klientom. Dla młodych marketerów konkurs jest sprawdzianem umiejętności współpracy z agencjami reklamowymi i angażowaniem swoich firm w projekty niekomercyjne. Nagrodą w konkursach jest wyjazd na konkurs Cannes Lions lub Eurobest, gdzie zwycięzcy mają możliwość zmierzenia się z teamami kreatywnymi i marketingowymi z całego świata.
Uczestnicy wiosennej edycji Programu startowali w kategoriach Print, Film, Cyber, Design, PR, Media oraz Clients, tworząc swoje prace w 24 lub 48 godzin, na zadany temat.
PRINT
Partnerem kategorii Print było m. st. Warszawa. Zadaniem w tej kategorii było stworzenie plakatu promującego tegoroczną edycję Warszawskiej Nocy Muzeów.
Przewodniczącym kategorii był Arek Pawlik/ TBWA.
Do kategorii Print zgłosiło się 20 dwuosobowych teamów z agencji reklamowych, interaktywnych, domów mediowych, etc.
Nominacje:
MEC - Joanna Wojniłko, Olga Skowrońska
Brandman/ S4 - Janusz Ulatowski, Daniel Szczęk
FILM
Partnerem kategorii Film było Amnesty International Polska. Uczestnicy, mieli za zadanie w ciągu 48 godzin nakręcić telefonem komórkowym spot na 25 rocznicę obecności Amnesty International w Polsce.
Kategorią Film opiekował się również Arek Pawlik/ TBWA.
Do kategorii Film zgłosiło się 14 teamów.
Nominacje:
K2 - Piotr Szkałuba, Joanna Szwilling
Kalicińscy.com - Rafał Pniewski, Daniel Rusin
McCANN Worldwide Poland - Inez Kujda, Mateusz Jankowski
CYBER
W kategorii Cyber kreatywni mieli za zadanie stworzenie projektu kampanii zintegrowanej w Social Mediach dla Fundacji ITAKA, zachęcającej do oddania 1% podatku na fundację.
Kategorii przewodniczył Marcin Talarek/ IRL. Brief napisał Roman Łoziński/ Ars Thanea.
Do kategorii Cyber zgłosiło się 29 teamów.
Nominacje:
180heartbeats + JUNG v. MATT - Anna Kulpa, Magda Ciereszko
Grey Worlwide Warszawa - Mateusz Gaca, Tomasz Dubiel
TBWA - Marta Szufranowicz, Marcin Szmidt
Artegence - Michał Rudek, Gabriel Wołszyn
DESIGN
Partnerem kategorii Design był Microsoft. Zadaniem młodych designerów było zaprojektowanie layoutu wizerunkowego, landing page’a, oraz „product experience” dla ultrabooka Lenovo Yoga 3 Pro.
Przewodniczącą kategorii była Małgorzata Leniarska/ Dragon Rouge. Brief napisał Bartłomiej Brach/ One Eleven.
Do kategorii Design zgłosiło się 21 teamów.
Nominacje:
Change - Katarzyna Przytuła
180hearbeats + JUNG v. MATT - Anna Makowska, Bartłomiej Walczuk
Unit9 - Maciej Zasada, Karol Góreczny
PR
Partnerem kategorii PR był Bank Zachodni WBK. Zadaniem uczestników było opracowanie wizerunkowej kampanii PR dla Banku.
Kategorią opiekowała się Julia Kozak/ FleishmanHillard Polska.
Do kategorii PR zgłosiło się 16 teamów z agencji PR i reklamowych.
Sztengreber/ Sidorowicz - Justyna Sztengreber, Monika Sidorowicz
24/7Communication - Maria Święciaszek, Paulina Maćczak
Isobar Poland/ Follow - Maciej Sobieski, Tomasz Matuszewski
CLIENTS
Partnerem kategorii Clients było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Zadaniem uczestników było napisanie briefu na kampanię świadomościową skierowaną do własnej branży. Celem kampanii miało być szerzenie idei promowanej przez SKM SAR – kreatywność i innowacyjność zwiększa efektywność.
Kategorią opiekował się Maciej Waligóra/ DDB&tribal. Brief napisał Jakub Eichelberger DDB&tribal.
Do kategorii Clients zgłosiło się 12 teamów złożonych z pracowników marketingu.
Nominacje:
USP Zdrowie - Katarzyna Para, Kamila Cybulska
Kompania Piwowarska - Maciej Kuś, Łukasz Kulczyna
Leroy Merlin - Agnieszka Papież, Magdalena Niewiadomska
Kompania Piwowarska - Igor Zajda, Maria Święcicka
MEDIA
Partnerem kategorii Media był portal wooloo.pl. Zadaniem uczestników było opracowanie strategii mediowej, której celem miało być dotarcie do większej ilości użytkowników portalu na obszarze Warszawy, a w przyszłości także mieszkańców innych miast Polski.
Kategorią opiekowali się wybrani przedstawiciele jury konkursu Innovation Award 2015.
Do kategorii Media zgłosiło się 35 teamów.
Nominacje:
K2 Media - Piotr Szkałuba, Joanna Szwilling
Eliminacje konkursowe odbywały się w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/23-zespoly-nominowane-w-polskiej-edycji-young-creatives-cannes